Mars 2019

Glada sportlovsfirare på Grönboisen. Mitt sportlov är slut medans Karin och Novas börjar...
Men jag får i alla fall vara med och njuta en härlig fredag eftermiddag den 1 mars! 
Äntligen semmeltider! 
 
Tänk att våra fina äpplen är så fina ännu. De funkar bra att förvara på kattvinden. 
 Här har vi Astrid. En glad 93-åring som vi firar i Gustavsberg den 8 mars. 
 Mina elever i Pilkrogs friskola skapar fina konstverk genom att forma snö och måla med vattenfärger.. En utelektion i mars. 
 Här är ett annat konstverk som några elever i förskoleklassen hittade en tidig morgon. 
 Ja, gissa vad detta ska bli? Vi kan kalla det mathantverk. Det var ett projekt som Janne och jag pysslade med i flera etapper. 

Sicken tur att vi fick ett så nobelt fikabesök, så att vi fick bjuda på våra bakverk! Makroner med tre olika smaker, nämligen mocka, citron och lakrits. Solveig, Mirjam och Daniel gästar oss. 
 Fikastund vid Sverkestaån. Inga mer skridskoturer på ån i år... 
 Härliga Kyrkberget i Lindesberg. 
 Se, Vem har tassat fram här? eller kanske man kan säga kanat fram... 
 Frukost med fågelsång, när vårsolen börjar värma allt mer. 
 Varför denna bild? Ja, det är min förhoppning att hallonen ska växa sig stora här. Jag inbillar mig att det ska gå bättre om jag rensar bort fjolårsskotten... 
 Den här bilden visar ett av alla  vårtecken! 
 Janne ger inte upp... arbetet med att lägga ner begränsningskabel för robotgräsklippare fortsätter. Kommer våra robotgräsklippare få jobba nått i år tro? 
 Här ett annat vårtecken, citronfjärilen. Gissar på att det är en hane. 
Vy från bron. 
 Ja, stackars kägelbanan. Den är rätt skruttig, med hål i taket och hål i golvet och hål i väggen.. Kommer vi från Kyrkbergets Vänner lyckas rädda denna byggnad från förfallet? Alla som vill att Kägelbanan ska stå kvar och göras användbar igen, kan ju vara med och rädda genom att bli medlem i Kyrkbergets Vänner. Se mer info. På www.kyrkberget.se 
 Här går jag varje morgon till skolan. 
 Så stannar jag ofta här och tar ett kort. 
 Karin är här den 30 mars och hälsar på sin lilla häst Fagra som är inackorderad på Slofallet. 
 
 
 Eleverna fann vårens första nyckelpiga på en rast..
 
 
 Bilder från bron tagit vid hemgång vid flera tillfällen. 
 Härliga vårtecken...
 
 
 Stolpar kan komma till användning. 
 Den gamla linden har fått bli läktare till en ridshow som eleverna visar upp. 
 Janne och jag är på andra sidan ån och gör utforsningar Här hittar  vi en ruin och en källare. 
 
 
 
 
 


Kommentera här: