Februari 2020


(null) 
Februari inleds med "Vinterspår", ett kulturarrangemang den första helgen i februari, i Lindesbergs kommun. Janne och jag deltar genom att vi säljer honung och vax i Grönbo bygdegård, samt att mina elever och jag har en utställning som heter " Jag, Vi, Min Kropp, Hälsa och Miljö". 
(null)

Här har jag sparat några tänkvärda ord. Tavlan fotade jag i Stripa. En till som inte gillar kalhyggen (skogsmord)  och granåkrar...

(null)

(null)
Kojbygge i Pilkrog, ja det här är en hel gård, med flera kojor, inramat med staket. 

(null)
En föreställning i Pilkrog som inspirerade oss att bygga mini- kojor direkt efter föreställningen.
(null)
Här skapar vi frukter, rotfrukter och grönsaker av tidningspapper och tapetklister. 




(null)
Vi hjälper Lasse att flytta från söder till Gustavsberg. Arvid är flyttkarl. Janne kollar med yttre befälet om vår parkering är okej. 
(null)

(null)
Se vad vi hittade i flyttstöket. Det Kubanska chokladhjärtat. Jo, det smakar faktiskt gott fortfarande... 
(null)
Se vad som kom till världen för 27 år sedan den  11 februari.
(null)
Lilla Amalia.
(null)
Se vad som kom till världen för 25 år sedan, den 12 februari, lilla Mirjam. 
(null)
Nu är mina döttrar stora damer, reser på egen hand, först till Kuba och sedan till Mexiko, där nu Arvid gör dem följes. 
(null)
Så fint att få fota svanarna som simmar i ån på hemväg, på alla hjärtans dag. Symboler för evig 🥰 
(null)
Gryning i Pilkrog och snart är det sportlov.
(null)

Vilde och jag tillbringar några dagar i stan, med Wi-Fi, tv och lugna dagar, på mitt sportlov.

(null)
Här i huset i stan, hittar jag en gammal surströmmingsburk som jag vågar mig på att äta... 
(null)

(null)

... och jag vågar även bjuda min gamla mor på detta! Skönt att sitta ute, för stanken och för vårvintersolen. 
(null)
Här är en av mina absoluta bästisar, Anette. Hon är verkligen värd att firas. Därför åker vi till Loka Brunn med bad, fin middag och övernattning. 
(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

Sen fortsätter vi fira lite till...  ... i Grythyttan.  Vi måste ju fira att jag snart ska fylla år också. 


(null)
Vintern är frånvarande i år. Inte en enda gång har jag stått på skidor eller skridskor. Istället för snötäcke är trädgårdslandet  täckt med vatten och allt är bara lerigt och geggigt. 

(null)
Janne fixar vidare med projekt källare. Nu har det börja komma färg på väggar och tak i mittenrummet. 

(null)

Firad på min födelsedag den 23 februari, tillsammans med Janne, Karin, Nova och Solveig.
(null)
Julmusten står sig fortfarande, men nu är vi nog inne på sista flaskan. Bäst att Janne får öppna, utomhus, för säkerhetskull. 
Potatisgratäng till festmiddagen förbereds.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

En fin och stilla dag. Vi promenerar längs ån. När vi kommer tillbaka i skymningen sitter sparvugglan i tallen och ger sin entoniga flöjtsignal. Det är något magiskt i det.

(null)

Lite snöglopp gör oss påminda om att vi ännu är inne i årstiden "vinter". Faktiskt.
(null)
(null)


(null)


Tillbaka till arbete. Här är min skolväg hem, på fredagarna, då jag går förbi Kåfalla och tittar i brevlådan. Hem till mitt kära Tomasboda. 💝
(null)

(null)

(null)

(null)












Kommentera här: