Januari 2020


(null)
På nyårsnatten efter tolvslaget siar vi om framtiden genom att gjuta i tenn.  Janne gör också mjölfyrverkerier. Lasse ser på. 
(null)

Nytt hus i Lindesberg. Jag kommer dit strax innan stängning på invigningsdagen. Då var det rätt tomt... det var det inte tidigare på dagen... 

(null)




Min kusin Malin firar sin 50- årsdag tillsammans med dottern Karoline som fyller 20 år med bågskyttekalas. Karoline är mästare på bågskytte och tävlar på elitnivå runt om i världen.

(null)
Morbror Karl-Erik är fokuserad.

(null)
Här tävlar vi.
(null)


Här ser vi två andra mästarinnor i bågskytte, min kusin Marie och kusinbarnet Kristina med det första barnbarnsbarnbarnet till min mormor Inga. Stolta farfader Hans- Ola syns i bakgrunden, samt stolta mormor Ann-Christine. 

Efter bågskytte- kalaset far jag vidare till Gustavsberg där Mirjam och Amalia håller på att packa för Sydamerika- resan, 
(null)

Avskedsmiddagen hemma hos Inger
Lilla Vilde är också med i avskedsstund tidig morgon vid Arlanda flygplats. 
Den 6 januari 
(null)
Hejdå! Hälsa Kuba och Mexiko. 
Sen far vi hem till Tomasboda igen.

Janne har en fin hobby. Han syrar in morötter och vitkål. 

(null)

Ingredienser;  morötter, salt, gul lök och vitlök.
(null)
Nu är glada julen slut...   vi rensar runt den lilla boden, ett gammalt garage. En cykel i jorden som vi gräver upp får bli till en staty. Vi hittar även gamla tegelstenar i jorden som vi lyfter upp. Ja, här finns allt möjligt, inte så kul med glasfiberull. Men skönt ändå att få bort den. 
(null)

Vilken fin föreställning som Noralinn bjöd oss på i Örebro, "Flickan med svavelstickorna". Så bra att den här versionen fick ett lyckligt slut! Stolta modern Maria med dottern Noralinn. 

(null)
Arbetet börjar igen efter ett härligt jullov. Jag tar bussen till och från jobbet. Så skönt att bara få gå på en buss och slippa köra själv. Oftast är jag ensam i bussen. Ingen kollektivtrafikträngsel här inte...


(null)
(null)

Här har vi den gamla kägelbanan, som lappas och lagas.

Grattis till Inger. Vi firar att den här ungdomliga skönheten fyller det ofattbara 60 år. Och förstås hör väl bad till på födelsedagen!




(null)

(null)
Källarprojekt. Janne börjar med att spackla och jämna till väggarna.
(null)
Här har vi en annorlunda lummer, som finns i skogen nära Tomasboda. 


(null)

Vi jobbar hårt på bildlektionerna i januari, då vi skapar en utställning till "Vinterspår" med temat "Jag, Vi, Min Kopp, Hälsa och Miljö" . Fantasin flödar och det blir en omfattande utställning. Vi arbetar bland annat med återbruk, gips, lera och papier marche. På biblioteket i Lindesberg är vi med på försmaksutställningen tillsammans med alla andra konstnärer.

(null)

Vi åker till Örebro konserthus med skolklasserna och får uppleva en fantastisk konsert med Svenska Kammarorkestern som tar oss med till Världens sju underverk. 
(null)

Arbete med papier marshe. Vi skapar gubben Zid. 
(null)

(null)
"Staden heter Lindesberg och den är fin. "
(null)

Utställning är i Grönbo bygdegård. Jag ställer upp den på fredagkvällen den sista januari. Vi är mycket nöjda över vårt gemensamma arbete, från åk 1 till åk 5. Vi har tillsammans skapat ett stort grupparbete!

(null)



Kommentera här: